4-5 metų vaikų sakytinės kalbos ugdymas(is) panaudojant grožinę literatūrą

Gerbiamas respondente,

 

Kviečiu Jus sudalyvauti apklausoje, kurios tikslas –atskleisti, kaip 4-5 metų vaikų sakytinė kalba gali būti ugdoma ir ugdo(si) panaudojant grožinę literatūrą. Todėl prašau prisiminti savo patirtį, kai jūsų vaikui buvo 4-5 metai.

Šis tyrimas yra atliekamas Vilniaus kolegijos, Pedagogikos fakulteto, Vaikystės pedagogikos studijų programos III kurso studentės Samantos Remeikienės. Tyrimo rezultatai bus naudojami apibendrintai profesinio bakalauro darbe „4-5 metų vaikų sakytinės kalbos ugdymas (is) panaudojant grožinę literatūrą“.

Šio tyrimo rezultatų anonimiškumas ir konfidencialumas yra garantuojamas. Prašau atsakyti į žemiau pateiktus klausimus pasirinkus vieną (ar kelis, jeigu nurodyta) iš galimų atsakymų ir pažymėti ar įrašyti savo atsakymą.


Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

1. Jūsų vaiko lytis?  ✪

2. Jūsų nuomone, ar reikia ugdyti 4-5 metų vaikų sakytinę kalbą?  ✪

3. Su kokiomis sakytinės kalbos problemomis buvo susidūręs Jūsų vaikas? ✪

4. Ar pataisote 4-5 metų vaiko kalbą? ✪

5. Kiek laiko per dieną skiriate pokalbiams su 4-5 metų vaiku?  ✪

6. Kaip dažnai Jūs skaitote vaikui grožinę literatūrą? ✪

7. Kokias grožinės literatūros knygas Jūs skaitote 4-5 metų amžiaus vaikams? ✪

(įrašykite)

8. Pažymėkite, kiek ugdant sakytinę 4-5 vaiko kalbą, yra svarbūs išvardinti aspektai?  ✪

(pasirinkite prie kiekvieno teiginio Jums tinkamiausią atsakymą)
Labai svarbu
Svarbu
Nei svarbu, nei nesvarbu
Nesvarbu
Labai nesvarbu
Skaityti vaikams kiekvieną dieną
Aptarti perskaitytą knygą
Periodiškai įsigyti naujų knygų
Lankytis bibliotekoje
Aptarti su kitais tėvais, kokią literatūrą jie skaito savo vaikams
Dalintis žiniomis su kitais tėvais, kaip ugdyti vaikų sakytinę kalbą

9. Įvertinkite teiginius, kurie apibūdina Jūsų veiklas su vaiku, tyrinėjant grožinę literatūrą?  ✪

(pasirinkite prie kiekvieno teiginio Jums tinkamiausią atsakymą)
Niekada
Kelis kartus per savaitę
Kelis kartus per mėnesį
Rečiau nei kartą per mėnesį
Vaikas skatinamas vartyti, tyrinėti knygas
Knygos skaitymo metu, vaikas skatinamas įsitraukti (pvz. užduodant klausimus)
Vaikas skatinamas tyrinėti, perkurti, savaip interpretuoti perskaitytas istorijas ar kitus kūrinius
Vaikas skatinamas diskutuoti apie tai, ką skaitė
Vaikas skatinamas atpasakoti jam žinomus kūrinius
Vaikas skatinamas sugalvoti kūrinių pabaigas
Vaikui skaitomi eilėraščiai
Vaikui skaitomos eiliuotos pasakos
Vaikui pristatomos įvairios dainos, skatinama įsitraukti į jų dainavimą
Vaikas skatinamas įsiminti eiliuotus tekstus (per žaidimą, patinkančių eiliuotų tekstų pakartotinį skaitymą ir pan.)
Vaikui skaitomos pjesės (dramos kūriniai)
Skaitant vaikas užduoda klausimų, komentuoja, perima skaitymo iniciatyvą

10. Kokią reikšmę, Jūsų nuomone, 4-5 metų amžiaus vaikų sakytinės kalbos raidai turi tėvai, globėjai?  ✪

(pasirinkite skalėje nuo 1 iki 10, 1 reiškia visiškai nesvarbu, 10 – labai svarbu)

11. Kokią reikšmę, Jūsų nuomone, 4-5 metų amžiaus vaikų sakytinės kalbos raidai turi pedagogai?  ✪

(pasirinkite skalėje nuo 1 iki 10, 1 reiškia visiškai nesvarbu, 10 – labai svarbu)

12. Kaip pedagogai skatina ugdyti 4-5 metų amžiaus vaikų sakytinę kalbą panaudojant grožinę literatūrą ? ✪

(galima pažymėti keletą atsakymų)

13. Įvertinkite, kokią įtaką televizijos žiūrėjimas, naudojimasis išmaniosiomis technologijomis (telefonais, kompiuteriais ir pan.) turi 4-5 metų vaikų sakytinei kalbai.  ✪

(pasirinkite skalėje nuo -3 iki 3, -3 reiškia labai kenkia, 3 – padeda ugdyti)

14. Su kokiais sunkumais dažniausiai susiduriate ugdydami 4-5 metų amžiaus vaikų sakytinę kalbą? ✪

15. Jūsų lytis? ✪

16. Jūsų amžius? ✪