PAAUGLIŲ SOCIALINIO NERIMO IR MENKO SAVĘS VERTINIMO SĄSAJOS SU PSICHOTROPINIŲ MEDŽIAGŲ VARTOJIMO RIZIKA

Anketos rezultatai yra viešai prieinami

aš, Klaipėdos universiteto Pedagoginės psichologijos magistrantūros programos studentė, Jolita Griškuvienė atlieku tyrimą, kurio pagrindu rengiu baigiamąjį magistro darbą. Jo tikslas – išsiaiškinti paauglių socialinio nerimo ir menko savęs vertinimo sąsajas su psichotropinių medžiagų vartojimo rizika. Tyrimas anoniminis – Jūsų vardo, pavardės, kitų asmens duomenų neprašome. Tyrimo duomenys bus naudojami tik apibendrintai ir tik moksliniais tikslais. Užtikrinu, kad Jūsų atsakymai jokios įtakos asmens orumui ar reputacijai neturės. Prašau Jus atidžiai, nuoširdžiai ir atvirai atsakyti į visus žemiau pateikiamus klausimus, nes nuo to priklausys tyrimo rezultatų vertė.

Atsakymą pažymėkite per daug negalvodamas. Jei sutinkate, su teiginiu apibraukite „Taip”, jeigu nesutinkate – apibraukite „Ne“.

1.Ar tau pavyksta mokytis tokiu pažangumu kaip visa klasė?

2.Ar jaudiniesi, kai mokytojas, kad ruošiasi tikrinti tavo žinias?

3. Ar tau sunkiai sekasi mokytis kartu su klase taip, kaip pageidauja mokytojai?

4.Ar sapnavai kada supykusį mokytoją dėl tavo neparuoštų pamokų?

5. Ar buvai kada sumuštas, ar sudavė kas nors iš klasės mokinių?

6.Ar dažnai norisi, kad naują pamoką mokytojas, aiškintų lėčiau, neskubėtų, dėl to, kad ne viską supratai?

7. Ar stipriai jaudiniesi atsakinėdamas ar atlikdamas užduotis?

8. Ar būna taip, kad bijai pasisakyti pamokoje, nes nenori padaryti kvailos klaidos?

9.Ar pradeda drebėti keliai, pakvietus atsakinėti?

10.Ar patiri klasės draugų pašaipas, kai žaidžiate žaidimus?

11. Ar atsitinka taip, kad mokytoja tave įvertina mažesniu balu nei tikėjaisi?

12. Ar jaudintumeisi, jeigu tave paliktų antriems metams?

13. Ar vengi tokių žaidimų, kuriuose reikia išsirinkti žaidėjus, todėl, kad tavęs dažniausiai neišrenka?

14. Ar pradedi drebėti, pakvietus atsakinėti?

15. Ar nutinka kartais taip, kad niekas iš tavo klasės draugų nenori žaisti tavo pasiūlytų žaidimų?

16. Ar tau būdingas didelis jaudulys, prieš pradedant atlikti užduotis?

17. Ar sunkiai sekasi gauti tokių pažymių, kokių nori tėvai?

18. Ar atsitinka taip, jog bijai, dėl to kad klasėje tau gali pasidaryti bloga?

19. Ar būna taip, kad klasiokai pradeda juoktis, kada tu atsakinėdamas(a) suklysti?

20. Ar esi panašus(i) į savo klasės draugus?

21.Ar atlikus užduotis pradedi jaudintis galvodamas, jog suklydai?

22. Ar mokantis klasėje, jautiesi įsitikinęs(usi), jog viską gerai įsiminsi?

23. Ar tenka sapnuoti tai, jog pamokoje negali atsakyti į mokytojo klausimą?

24.Ar tiesa, jog daugelis mokinių elgiasi su tavimi draugiškai?

25. Ar tu, labiau stengiesi, žinodamas(a), kad tavo darbo rezultatus mokytojas lygins su kitų mokinių darbais?

26.Ar tau norėtųsi mažiau jaudintis, atsakinėjant?

27. Ar kartais baiminiesi ginčytis?

28.Ar tau sustiprėja širdies plakimas, mokytojai ruošiantis tikrinti išmoktą pamoką?

29. Ar gavus gerą pažymį, kai kurie klasės draugai, tai laiko tavo noru įtikti mokytojui?

30. Ar gerai sekasi sutarti su tais mokiniais, kurie yra mėgstami visos klasės?

31.Ar kartais nutinka, jog tave įskaudina klasės draugas?

32.Ar tavo manymu, mokytojui nepatinka tie mokiniai, kuriems nesiseka mokslai?

33.Ar diduma tavo klasiokų tiesiog nekreipia į tave dėmesio?

34.Ar baiminiesi atrodyti nevykėliu?

35.Ar gerai sutari su mokytojais?

36.Ar klasės reikaluose dalyvauja tavo mama?

37.Ar jaudiniesi kaip būsi įvertintas(a) aplinkinių?

38. Ar tikiesi, kada nors mokytis geriau?

39. Ar manai, kad tavo rūbai neprastesni už kitų mokinių?

40. Ar atsakinėdamas(a), galvoji, apie kitų mokinių nuomonę tavo atžvilgiu?

41. Ar gabieji mokiniai turi ypatingų teisių, kai kiti mokiniai jų neturi?

42. Ar tavo klasiokai piktinasi, kai tu ką nors padarai geriau už juos?

43. Ar esi patenkintas tuo, kaip sutari su kitais savo klasės mokiniais?

44. Ar likęs vienas tik su mokytoju jautiesi laisvai?

45. Ar tenka patirti pašaipas iš klasės draugų dėl tavo elgesio ar rūbų?

46. Ar jauti didesnį jaudulį dėl mokslų, nei kiti mokiniai?

47. Ar būna taip, jog jautiesi tuoj pravirksiąs(sianti), kada nemoki atsakinėti pamokos?

48. Ar vakare gulėdamas(a) lovoje, mąstai, kaip seksis ryt mokykloje?

49. Ar atliekant sunkią užduotį, jautiesi užmiršęs(us) viską, ką mokėjai?

50. Ar dreba rankos, klasėje atliekant užduotis?

51. Ar nerviniesi, kai mokytoja sako, kad duos klasei užduotį?

52. Ar žinių tikrinimas pamokoje kelia tau baimę?

53. Kai mokytoja sako, jog duos užduotį klasėje, tu bijai, kad nepavyks atlikti?

54. Ar tenka kartais susapnuoti, jog tavo klasės draugai moka tai, ko tu nemoki?

55. Ar dažnai tau atrodo, jog mokytojui aiškinant pamoką, klasiokai supranta geriau, nei tu?

56. Ar jaudiniesi, eidamas į mokyklą, žinodamas, kad mokytoja duos kontrolinį darbą?

57. Kai atlieki užduotis, ar tau dažnai atrodo, kad darai tai blogai?

58. Ar dreba rankos, kai mokytoja skiria tau atlikti užduotį lentoje?

2. Jums pateikti teiginiai atspindi asmeninį požiūrį į save. Nurodykite, kiek kiekviena ypatybė Jums būdinga, pasirinkdamas tinkamą atsakymą: visiškai sutinku (4), sutinku (3), nesutinku (2), visiškai nesutinku (1). Atsakykite į kiekvieną teiginį.

1.Aš esu patenkintas savimi.

2.Kartais galvoju, jog esu nieko vertas.

3.Manau, kad turiu daug gerų savybių.

4.Darbus atlieku taip pat gerai, kaip dauguma kitų žmonių.

5.Manau, jog neturiu kuo didžiuotis.

6.Aš kartais jaučiuosi tikrai bevertis.

7.Manau, kad esu nemažiau vertingas žmogus nei kiti.

8. Norėčiau labiau gerbti save.

9.Dažnai manau, jog esu nevykėlis.

10. Mano požiūris į save – teigiamas.

3. Žemiau yra nurodytos kai kurios savybės, kurios Jums gali būti būdingos arba nebūdingos. Prašau prie kiekvieno teiginio pažymėti skaičių, nurodantį, kuria dalimi sutinkate ar nesutinkate su tuo teiginiu. Būkite nuoširdus ir ilgai nesvarstykite rinkdamasis sau tinkamą atsakymo variantą.

1. Kalbus (-i)

2. Linkęs(-usi) ieškoti kitų kaltės

3. Kruopštus (-i)

4. Prislėgtas (-a), liūdnas (-a)

5. Originalus (-i), turintis (-i) naujų idėjų

6. Santūrus (-i)

7. Paslaugus(-i) ir nesavanaudiškas (-a)

8. Kartais kiek nerūpestingas (-a)

9. Atsipalaidavęs (-usi), lengvai susitvarkantis (-i) su stresu

10. Besidomintis (-i) daugeliu įvairiausių dalykų

11. Pilnas (-a) energijos

12. Žmogus, kuris pradeda ginčus su kitais

13. Patikimas(-a) darbuotojas (-a)

14. Kartais galiu būti įsitempęs (-usi)

15. Išradingas (-a), giliai mąstantis (-i)

16. Entuziastingas (-a)

17. Atlaidus (-i)

18. Dažnai netvarkingas (-a)

19. Daug nerimaujantis (-i)

20. Turintis (-i) turtingą vaizduotę

21. Linkęs (-usi) būti tylus(-i)

22. Paprastai pasitikintis (-i) žmonėmis

23. Linkęs (-usi) į tinginystę

24. Emociškai stabilus (-i), nelengvai nuliūdinamas (-a)

25. Kūrybingas (-a)

26. Ryžtingas (-a)

27. Galiu būti šaltas (-a) ir abejingas (-a)

28. Atkakliai siekiantis (-i) užbaigti pradėtą darbą

29. Mano nuotaikos gali greitai keistis

30. Vertinantis (-i) meninius, estetinius išgyvenimus

31. Kartais drovus (-i) ir suvaržytas(-a)

32. Atidus (-i) ir malonus(-i) beveik visiems

33. Savo darbus dirbu efektyviai

34. Įtemptose situacijose išlieku ramus (-i)

35. Teikiu pirmenybę pagal nusistovėjusią tvarką atliekamam darbui

36. Draugiškas (-a) ir mėgstantis (-i) bendrauti.

37. Kartais grubiai kalbu su kitais

38. Kuriu planus ir juos įvykdau

39. Lengvai susinervinantis (-i)

40. Mėgstu galvoti, žaisti idėjomis

41. Turiu keletą meninių pomėgių

42. Mėgstu bendradarbiauti su kitais

43. Mano dėmesys lengvai nukrypsta į šalį

44. Turiu subtilų meninį, muzikinį ir literatūrinį skonį

Demografiniai klausimai

Jūsų amžius?

Jūsų lytis:

Jūsų šeiminė padėtis (pasirinkite jūsų situaciją labiausiai atitinkantį variantą):

Kita (įrašykite):

Jūsų gyvenamoji vieta:

Ar užsiimate popamokinėmis veiklomis/neformaliuoju ugdymu?

Dėkoju už atsakymus!